Elektronikus aláírás
2025.11.16
Elektronikus aláírás 2025. november 1-től
♨️ Minden gazdálkodó szervezetet, illetve azok ügyvezetőjét, elnökét, a cégek, alapítványok és egyesületek képviselőjét, de még az egyéni vállalkozókat is érinti az AVDH szolgáltatás kivezetése az e-papír szolgáltatásból.
📧 Mivel a gazdálkodó szervezetek elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, ezért a különböző beadványaikat is elektronikusan tudják hitelesíteni.
🧸 Nem elég, ha kinyomtatják, aláírják, rányomják a macikás bélyegzőjüket és szkennelt formában csatolják. Az nem hiteles, 2025. november 1-től csak és kizárólag piaci minősített elektronikus aláírás használható.
❌ A DÁP által biztosított elektronikus aláírás NEM használható erre a célra, mert az csak a magánszemélyként eljáró aláírót azonosítja.
⚠ Gazdálkodó szervezetek esetében a minősített elektronikus aláírás tartalmazza a képviseleti jogot. Ha pl. egy cég ügyvezetője DÁP aláírással küld beadványt, akkor azt el fogják utasítani, mert érvénytelennek tekintik. Ugyanez vonatkozik az egyéni vállalkozókra is, akik egyéni vállalkozói minőségükben eljárva nem használhatják a DÁP eAláírást.
‼️ A minősített elektronikus aláírást biztosító szolgáltatások fizetősek. DE! Figyelni kell, hogy ki és melyikkel szerződik, mert nem mindegyik szolgáltató felel meg az elektronikus azonosításról és abizalmi szolgáltatásról szóló (EIDAS) EU rendeletnek megfelelő elektronikus aláírás fogalmának.
ℹ A FEDOR (Felhasználó Dokumentumhoz Rendelése Szolgáltatás) az AVDH technikai utódja. Ezt magánszemélyek használhatják, például az álláskeresők a Kormányhivatallal történő kapcsolattartásra. 2025. november 1-től a FEDOR szolgáltatás fog működni az e-papírba integráltan. De a FEDOR nem elektronikus aláírás, csak azt igazolja, hogy az adott dokumentumot ki nyújtotta be. Hiteles lesz a dokumentum, de nem lesz teljes bizonyító erejű magánokirat.
Tehát a feladat adott. Minden gazdálkodó szervezetnek keresnie kell egy szolgáltatót, akivel szerződést köt és fizetési kötelezettség ellenében biztosítja számára a minősített elektronikus aláírást.
Szolgáltatók, akik megfelelnek a feltételeknek:🔹 FlintSign - https://flintsign.hu/🔹 Netloc - https://netlock.hu/termekek/netlock/🔹 Microsec - https://www.microsec.hu/hu/minositett-bizalmi-szolgaltatas
Ha valaki ismer más olyan szolgáltatót aki megfelel a feltételeknek, az jöhet kommentben.
♨️ Minden gazdálkodó szervezetet, illetve azok ügyvezetőjét, elnökét, a cégek, alapítványok és egyesületek képviselőjét, de még az egyéni vállalkozókat is érinti az AVDH szolgáltatás kivezetése az e-papír szolgáltatásból.
📧 Mivel a gazdálkodó szervezetek elektronikus kapcsolattartásra kötelezettek, ezért a különböző beadványaikat is elektronikusan tudják hitelesíteni.
🧸 Nem elég, ha kinyomtatják, aláírják, rányomják a macikás bélyegzőjüket és szkennelt formában csatolják. Az nem hiteles, 2025. november 1-től csak és kizárólag piaci minősített elektronikus aláírás használható.
❌ A DÁP által biztosított elektronikus aláírás NEM használható erre a célra, mert az csak a magánszemélyként eljáró aláírót azonosítja.
⚠ Gazdálkodó szervezetek esetében a minősített elektronikus aláírás tartalmazza a képviseleti jogot. Ha pl. egy cég ügyvezetője DÁP aláírással küld beadványt, akkor azt el fogják utasítani, mert érvénytelennek tekintik. Ugyanez vonatkozik az egyéni vállalkozókra is, akik egyéni vállalkozói minőségükben eljárva nem használhatják a DÁP eAláírást.
‼️ A minősített elektronikus aláírást biztosító szolgáltatások fizetősek. DE! Figyelni kell, hogy ki és melyikkel szerződik, mert nem mindegyik szolgáltató felel meg az elektronikus azonosításról és abizalmi szolgáltatásról szóló (EIDAS) EU rendeletnek megfelelő elektronikus aláírás fogalmának.
ℹ A FEDOR (Felhasználó Dokumentumhoz Rendelése Szolgáltatás) az AVDH technikai utódja. Ezt magánszemélyek használhatják, például az álláskeresők a Kormányhivatallal történő kapcsolattartásra. 2025. november 1-től a FEDOR szolgáltatás fog működni az e-papírba integráltan. De a FEDOR nem elektronikus aláírás, csak azt igazolja, hogy az adott dokumentumot ki nyújtotta be. Hiteles lesz a dokumentum, de nem lesz teljes bizonyító erejű magánokirat.
Tehát a feladat adott. Minden gazdálkodó szervezetnek keresnie kell egy szolgáltatót, akivel szerződést köt és fizetési kötelezettség ellenében biztosítja számára a minősített elektronikus aláírást.
Szolgáltatók, akik megfelelnek a feltételeknek:🔹 FlintSign - https://flintsign.hu/🔹 Netloc - https://netlock.hu/termekek/netlock/🔹 Microsec - https://www.microsec.hu/hu/minositett-bizalmi-szolgaltatas
Ha valaki ismer más olyan szolgáltatót aki megfelel a feltételeknek, az jöhet kommentben.
Forràs: A könyvelő szemèvel Facebook csoport